21 June 2009

::tips berguna II [packing]::

TIPS PACKING PART 2 :

  1. ubat-ubatan

letakkan ubat-ubatan di dalam satu pek yang sama supaya mudah dicari dan diletakkan di tempat yang paling mudah di capai terutamanya plaster/handyplas.

  1. headlamp/lampu suluh.

Headlamp/lampu suluh amat penting terutamanya jika perjalanan dilakukan di waktu malam. Pusing kedudukan bateri bagi memastikan ia sentiasa off jika tidk diperlukan dan tukar semula kekedudukan asal jika hendak digunakan kerana jika head lamp tidak sengaja dihidupkan anda tidak akan kehabisan bateri. Pastikan alat ini dilengkapi bateri semasa packing dan sediakan spare battery untuk kecemasan.

  1. kasut

jika anda mahu beg anda bersih, letakkan kasut yang kotor di dalam stoking yang telah digunakan dan masukkan ke dalam beg plastic.

  1. teknik gulung/roll technique

gulung pakaian dengan kemas dan pastikan tiada udara teperangkap sebelum dimasukkan kedalam beg kedap udara. Teknik ini dapat mengurangkan ruang yang digunakan dan anda boleh menyimpan lebih banyak barang kedalam beg. Juga dapat mengurangkan kedutan pada pakaian berbanding teknik folded/lipatan.

[JIKA ANDA MEMPUNYAI TIP-TIPS LAIN YANG BERGUNA, BOLEH KONGSIKAN DISINI. SANGAT DI ALAU-ALUKAN]

3 feed back(s):

zulkarnain said...

dan yg penting,ingnt dimana letak hanset n dompet..
hahahahaa

c.t.d.y.a said...

haha..tu guwa taw la beb..thenks ingtkn lgi..huu..

zulkarnain said...

x kisah..nanti bombey bole selongkar lagi..die memang suka bab cam nie..he3 ha3

Labels

Abseiling (1) Archery (1) Basic Camping (8) BBQ Nite (4) farewell nyte (3) Hiking (47) Jkm (4) JKM Day (2) kursus (1) Log (24) marc (12) MARC wedding (1) MEGA (3) Merdeka. Hiking (4) Mountain (17) MT Kelab (6) picture (7) Plat (3) post morterm (2) program (11) promo (12) R4YH (4) renungan (2) Review (2) revisit (3) Senamrobik (2) t-shirt (3) tips (7) training (6) transtitiwangsa (1) V3 (1) viking (1) Wall Climbing (2)